Přejděte na >> nový blog <<
Z důvodů těžké spravovatelnosti tento blog zavírám a bude sloužit již jen jako archiv článků.
Weblog   Foto galerie   Odkazy   Implementace katedrálního portálu   ZČU-FAV

Patří řidiči - zmrdi rovnou do rakve?

Patří řidiči - zmrdi rovnou do rakve?

2005-12-25 11:48 | 11970 x   Růčovičky

Tento článek není svým obsahem, myšlenkami a fotografiemi určen pro mladé osoby obligátně mladší než osmnáct let. Něchť tito lidé přejdou sem.


Inspirací, která mě popohnala k sepsání tohoto textu, byl dnešní článek na www.idnes.cz. Jedenadvacetiletý mladík se zabil při bezohledné jízdě svým BMW v noci v Ostravě, když nezvládl svou hazardní hrou vozidlo a zabořil to do sloupu veřejného osvětlení. Těžko někdo zjistí, zda jel opravdu jako prase a jen díky obrovské náhodě nezemřel nikdo další, a nebo jestli jel "trošku rychleji" a silničáři zaspali při opakování jedné z reality show, takže silnice klouzala jako stadion v Porubě. Nemá cenu řešit detaily, jde o princip.

Otázku bych definoval spíše takto: je dobře, že řidiči, kteří s presentují jízdou bezohledného zmrda zahynou, po případě: máme je za to litovat?

Odpověď na tuto otázku je nejednoznačná. Samozřejmě nikomu nic špatého nepřeju, ale více mě zajímá stav, který vznikne po nehodě. Rád uvítám všechny komentáře, ideálně od každého čtenáře.

Trocha čísel aneb statistiky nehod pro Českou republiku (2005)

Ministerstvo vnitra České republiky nejen požírá peníze, ale také shromažduje data o nehodovosti na automobilových tazích, ze které vzešla tato statiska.

Statistika

Nehody za prvních jedenáct mesíců roku 2005: 180 334
Počet usmrcených: 925
Viníkem nepřiměřená rychlost: 26 397 - 15.8%
Počet usmrcených: 439 - 45.7%

Co z toho plyne?

Ačkoliv se na nehodovosti podílí nepřiměřená rychlost pouze 16ti procenty, usmrtí se při ní polovina lidí, která zahyne při těchto nehodách. Blbá trojčlenka ...

Dva příběhy ze života aneb mladí zmrdi za volantem

Sešrotovaný seat z autonehodyJak se říká - nejlepší je mít firemní auto, protože člověk může řídit doslova jako prase a netrápí ho to. Není to totiž jeho. Tuhle implikaci často vídávám i u lidí, jejichž otcové či matky jsou zbohatlíci, a ačkoliv nazáleží na původu peněz, oba tito výrostci jezdí jako prasata.

Jednou jsem byl svědkem něčeho na, co do smrti těžko zapomenu. Při stopadesáti, na dálnici ve vozidle z České automobilky, značně ve špatném stavu, nalepeni metr od vozidla před námi v levém pruhu, dotíráme na něj. Ona telefonuje, drží cigaretu a s kamarádkou něco domlouvají. Najednou začne ladit rukou rádio. Připadal jsem si trošku nesvůj a jal se psát do mobilu závěť, snad by SD karta uvnitř telefonu vydržela - vyhodil bych telefon asi z okna Smile

Člověk, který chybí do toho zmrdího duetu tak dlouho jezdil jako ďábel, nedbal ničeho, motor a lidi okolo sebe neuvěřitelně vytáčel, až na něj došlo. Při jedné prasojízdě zahučel do potoka. Jenže za pár dní na jeho dvoře od jeho otce stálo nové, a lepší, auto.

Rakev raději pro ně!

V minulých pár řádcích jsem nastínil dva momenty, při kterých mi na mysl přichází otázka, zda je tohle všechno správné! Těžko si lze představit moment, kdy přijde matka o svého syna vinou idiota, jenž dostal ke svým osmnáctým narozeninám oktávku f tédéíčku f plný palbě f metle, a nezkušenou rukou a nohou ho žene šílenou jízdou městem. Nejde jen o matky, jde i o manželky, rodiny, děti a všechny spřízněné osoby. Není nakonec lepší osud, který dostal mladíka z BMW z Ostravy do rakve. Asi je ...

Sešrotovaný seat z autonehodyJe zcela nemožné učinit nějakou přítrž těmto lidem. Pokud nemají kontakt na policii, která by jim zasviněný trestní rejstřík vymyla jako prase koryto plné šťouchaných brambor, tak mohou jezdit bez řidičských průkazů a je jen dílem jejich šikovnosti, zda se nechají chytit. Občas jsem v koutku své odvrácené strany duše těmto lidem přál, aby se pořádně vybourali, poleželi na JIPce a rok se z nehody léčili. Třeba by měli k řízení jiný vztah.

Ale toto moje nefér přání pro zmrdí řidiče dostane jen stěží naplnění. Dříve spíš dojde k momentu, že zahyne nevinný člověk, který přecházel po přechodu a trouba se nechal osahávat svojí přítelkyní, když na to rovna šlápnul a nevšimul si. Jakou má člověk potom šanci, sám, na bílém pruhovaném přechodu, proti tunu a půl těžkému novému modelu BMW ve stovce? Asi jako důchodce na sociálním úřadě proti bandě cikánů - žádnou.

Stále je lepší mrtvý jeden človek, který nezvládl řízení, než jeden či více náhodných kolemjdoucích, kteří byli možná i na dobrém místě leč ve špatném čase. Příště to může být váš manžel, přítelkyně, matka či babička.

Fotky z autonehody

Text celého článku ladně obteká kolem dvou fotek. Autonehody Seatu Toledo. Podle všeho, co je na tom vidět, jel seat vlevo, takže v protisměru. Náklaďák jel vpravo, takže správně. Jelikož je na autě česká značka, lze uvažovat, že se jedná o Čechy. V Čechách se jezdí v pravo. Majitel, teď již mrtvý majitel, seatu předjížděl a nejspíše si nevšiml, že proti se řítí několikatunový kolos.

Auto zajelo po náklaďák celé, evidentně by ani lidé sedící vzadu neměli žádnou šanci přežít. Nejspíš jel tedy seaťák jako prase. Člověk si řekne: dobře mu tak! Z fotek, které budou uvedeny dál, je ovšem vidět, že s ním cestoval i člověk na pozici navigátora, který mohl mít jen nemalý vliv na jeho prasáckou jízdu, zahynul tak zřejmě vlivem řidičovým, což je smutné.

Pokud vletíte ve stovce do auta v protisměru, které jede také sto, vletíte do zdi ve dvěstě kilometrech za hodinu. Hrubě generalizováno: urazíte za jednu sekundu padesát mětrů. Výsledek? Nezůstane ani flek, ani mozek, ani hlava, nic. Výsledek na fotkách je tady, tady a tady. Nic příjemného, ale třeba to někomu pomůže.

  1. Jakub Podhorský [ 2005-12-23 23:31 | link ]
    ten poslední úryvek/odstavec je docela pěkně výstižnej…

    pěknej článke

    jinak přeju příjemný prožití vánočních svátků a šťastnej Novej Rok
  2. drago5 [ 2005-12-26 01:00 | link ]
    Zdravím tě,co to tu meleš za sračky.Připadáš mi jako zakomplexovanej týpek kterému vadí že někteří mají prachy a někteří chodí makat do fabriky.V něčem s tebou musím souhlasit a to je to že “řidič” s čerstvým řidičákem je pohroma(stejně jako důchodce s kloboukem),ale je to taky tím co učí v autoškole.Učí je jezdit ve městě,ale v levém pruhu,protože ve městě se nejedná o předjíždění a všichni musí jezdit 50km/h tak vlastně o co de?HOV..O! Chceš jezdit pade,táhni do pravého pruhu a nezdržuj!Není to o autě,ale o rozumu a psych.dospělosti těch co za ten volant usedají.Nebudu říkat co mám,ale jesli máš 50kw nebo 250kw na tom nesejde,to hlavní máme všichni stejné,mozek.Takže můj názor je at si každý jezdí jak chce,ale s tím že musí počítat že je oko za oko,zub za zub,takže až si sedne za volant v náladě a sejme někoho mi blízkého at počíta s tím že ho vězení neochrání.Když se tímhle bude řídit každý,není na těch cestách co řešit.

    Pro info:je mi 21 let,
    auto od 18-ti
    ročně 35 000km,
    zatí Bohu dík
    bez nehody.

    Reakce prosím na DRago5@seznam.cz
  3. Martin [ 2005-12-26 09:42 | link ]
    [2] – ad ty sračky :) Přiště si to odpust, aby tvůj přispěvek měl nějakou hodnotu, kterou nakonec asi i má. Nevím vůbec nad čím se rozčiluješ, když na to máš totožný názor jako já :-)

    S autoškolou máš pravdu, záleží co je tam učí, záleží na lidech, co to tu kterou autoškolu vedou. Na druhou stranu, každý se musel naučit jezdit v provozu, protože autoškola to rozhodně nenaučí, sám ve vlastním autě je sám ve vlastním autě.

    Je celkem jasné, že nezáleží na tom, jestli máš 50kw nebo 250kw, jestli maš škodovku 120tku nebo BMW 525 ftédéíčku. Mozky máme sice stejné, ale jde o psychiku, jak si správně napsal.

    Mluvil jsem o lidech, kteří nemají psychiku v pořádku, musející si dokazovat, že z toho auta něco vydupou a nebo třeba nesnesou nikoho před sebou. Tohle a mnoho dalšího je ten problém, který vidím. Prostě řidiči co jezdí nesmyslně jako prasata.

    Jinak mi je 24 a 3/4 a řidičák mám již sedmým rokem, nejsem zrovna příznivcem ježdění 130 po dálnici, ale 150 v obci se mi zdá docela moc. Ale když na to ten člověk má, zvládne to a ví, kdy přestat, tak v tom nevidím problém. Extremní řidiče stejně tak jako výletní typy strýců s autem v gařáži jedoucí každý týden na hřbitov nemám také v lásce.
  4. drago5 [ 2005-12-26 10:25 | link ]
    Omlouvám se za ty sračky,včera sem byl už docela v delíriju :)

    Jo a v provozu se pohybuju od 15let(s fichtlem),asi jako 35%populace.
  5. Martin V [ 2005-12-30 22:09 | link ]
    Myslim si, ze pokud do sebe celne vrazi dve protijedouci auta do sebe, pak se rychlost jejich narazu nescita.

    IMHO pokud do sebe celne narazi dve stejna auta (stejna hmotnost, stejne navrzene deformacni zony) jedouci stejnou rychlosti, pak se rychlost nesecte, bude se to zhruba rovnat narazu do nedeformovatelne prekazky – betonove zdi (s nulovou rychlosti).

    Proc si to myslim?

    Podle meho laickeho nazoru je srazka o ctyrech vecech:
    1) o mnozstvi ziskane kineticke energie (auto/clovek),
    2) o case (draze) na ktere je auto/clovek “zbrzdeno” na nulovou rychlost,
    3) o deformacnich zonach automobilu,
    4) o vasem zdravotnim stavu.

    ad 1)
    Mnozstvi kineticke energie zavisi na RYCHLOSTI a na HMOTNOSTI. Roste kvadraticky s rychlosti, tedy hmotnost * rychlost * rychlost. Snad jsem neudelal chybu, ale auto (i clovek) jedouci pri rychlosti 70 km/h ma 2x tolik kineticke energie, nez pri rychlosti 50 km/h.

    ad 2)
    Cas (draha) potrebna k dosazeni nulove rychlosti, tedy k “odevzdani” kineticke energie na nulu, urcuje mnozstvi pretizeni, tedy setrvacnou silu, ktera bude pri srazce pusobit. Cim bude cas/draha kratsi, tim vetsi pretizeni. Poddajnejsi prekazka (napr. plastove barely – s vodou) zpusobi delsi drahu a tim mensi pretizeni. U nedeformovatelne betonove zdi bude draha cloveka pro zastaveni cca rovna deformaci automobilu.

    ad 3)
    Diky deformacnim zonam nejsou stejne drahy pro zastaveni pro auto a cloveka, coz ma dusledek na rozdilnost pusobicich sil. Moderni automobil je navrhovan tak, aby vhodne pohlcoval a smeroval sily vznikle pri narazu. Pri nevhodne navrzenych deformacnich zonach se lze zabit i pri relativne “malych” (48 km/h) rychlostech. Viz http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=Crashtest105_2.jpg resp. pro srovnani http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=Crashtest105_4.jpg

    Pokud do neceho narazite, pak zalezi na tom, jak rychle jedete, v cem jedete, kolik vazi vase auto a hlavne do ceho narazite. Celni stret tezkeho BMW se Skodou 120, pri rychlosti 50 km/h, pravdepodobne neprezije posadka (pravdepodobne prorezle) 120. Pasazeri BMW, pokud budou pripoutani, pravdepodobne vyvaznou bez zraneni. Diky vetsi kineticke energii (a deformacnim zonam) BMW bude jeho brzdna draha mnohem delsi, nez u 120, u ktere bude “brzdna” draha zaporna.

    Kazdopadne … pri srazce ve vysoke rychlosti vas nezachrani nic. Mozna stesti, kdyz proletnete nepripoutani celnim oknem :)
  6. Martin [ 2005-12-30 22:47 | link ]
    [6] – Děkuji za velice hodnotný a pěkně rozepsaný příspěvek.

    Správně jste napsal, že je to o kinetických energiích. Obě vozidla mají energii E = m * v2. Tato energie je pro každé vozidlo jiná a pokud obě dvě energie sečteme, tedy E = m(1) * v(1)2 + m(2) * v(2)2, dostaneme energii, kterou je nutné spotřebovat Při střetu. Ta je pohlcena částmi vozu, které jsou poté zdeformovány – proto tam také jsou.

    Já jsem napsal, že se při střetu sčítají rychlosti, což by mělo znamenat, že je relativně jedno, zda ke střetu dojde tak, že obě auta jedou stejnou rychlostí a narazí do sebe, a nebo jedno auto stojí s rychlostí nula a druhé do něj narazí dvojnásobnou původní.

    Jelikož šlo o hrubou generalizaci, můžeme zanedbat rozdíl hmostností vozů a je tedy pravda, že druhá energie bude E = (m+m) * (2*v)2 = 2*m * 4 * v2.

    Pokud první vzorec zgeneralizujeme podle podmínek toho druhého, dostaneme: E = m * v2 + m*v2 = m * (2*v2). To znamená že je rozdíl opravdu čtyřnásobný, tedy řádový.

    Jinak sohlasím, že to není pouze o faktorech uvedených mnou, ale rozhodně do toho patří i ty Vámi sepsané.
  7. Mlsounek [ 2006-01-01 17:11 | link ]
    [2] Ty teda musíš bejt opravdu inteligent…
  8. Acter [ 2006-01-06 09:48 | link ]
    Rad bych objasnil puvod tech fotek… Tahle nehoda se stala mezi Zdarem nad Sazavou a Novym Mestem na Morave (Vysocina). Ridic Seatu chtel predjet auto…nechapu to, prototze v te zatacce je videt aspon 80 metru dopredu (dlouha tahla pravotociva zatacka). Druha vec je (rika se to), ze ridic (puvodem z NMnM) byl pekny vylupek a v dobe rizeni auta nebyl zrovna v “kondici” (mysleno- “neco” si vzal). Jinak tahle havarie se stala zacatkem leta.

    Zdravim….
  9. Martin [ 2006-01-06 09:59 | link ]
    [8] – diky, ten popis fotek, co jsem tam psal ja, byla jen cista dedukce, podle toho, co je tam videt – a to neni nic moc. Diky
  10. georg [ 2006-02-16 10:57 | link ]
    Ty budeš zřejmě pěknej exot asi jako ti na těch fotkách,podle toho jak se k tomu vyjadřuješ,V autoškolách učí dobře ale do hovad nikdo nevidí jak udělá autoškolu tak takový idioti jsou jak vyměněný a dělaj si na silnici co chtěj a propo ano v obci se nejedná o předjíždění jede-li vozidlo v levém pruhu ,tak nevím o co ti jde,pokud v tom pruhu vozidlo jede zřejmě k tomu má důvod ,asi bude odbočovat či něco jiného ty dylino,drž se předpisů a jezdi podle nich třeba kolem 50. v obci,jede se dle situace atd,studuj předpisy a udělá se ti dobře,jinak tě typuju že seš jeden z těch co ostatní řidiče ohrožují,zbohem a nerad bych na tebe káp někde v provozu asi by jsi měl semnou problém.Karel D.
  11. lucass [ 2006-02-16 14:09 | link ]
    [11] Páníček nadává a vyhrožuje? Zřejmě inteligent a pan Dokonalý, všude byl, všechno zná, machruje zpoza klávesnice, ale ve skutečnosti je to zakomplexovaný chudák, který má jen plnou hubu keců a do problematiky nevidí. Zřejmě tě urazil ten nadpis, viď? Zřejmě jezdíváš podobně zmrdsky, proto se tě to tak dotklo. A jediné, čím se dokážeš obhajovat, jsou jen nadávky a výhrůžky. I ty jeden Niemande!
  12. Mimimco [ 2006-03-18 23:21 | link ]
    Jen taková maličkost, automobil na fotkách není Seat Toledo, ale Seat Cordoba. Jinak jsem ze situace na našich silnicích silně rozmrzelý. Je to ale v lidech!!! S tím nikdo z nás nic nenadělá. Každý se musí zamyslet sám nad sebou a nad svý jednáním. Do té doby budou na silnicích stále neviní mrtví...
  13. David [ 2006-07-10 16:56 | link ]

    Proč hážeš všechny ty podle teba zazobané frajery do jednoho pytle.Je mi 19.K 18 narozeninám jsem dostal Seat Toledo r.v 2004, 1.9 TDi, 81Kw v plné palbě, šedá metle….Teď si každý řekne ,,No jo další potenciální vrah,,...Mimo obec průměrně 130kmh v obci 50.Je pravdou že to auto dokáže mnohem víc, ale proč toho využívat na silnicích?!Jsem z Brna a když chci jít na limit toho auta zajedu si v sobotu na okruh.Ale netahám to do provozu.Nechci umřít nebo zabít někoho koho mám rád a už vůbec někomu ublížit.Všechno to záleží na tom člověku který za tím sedí.Tak nás neházej všechny do jednoho pytle!

  14. Dwain Dibbley [ 2006-07-10 19:02 | link ]

    [13] ”...osmnáctým narozeninám oktávku f tédéíčku f plný palbě f metle, a nezkušenou rukou a nohou ho žene šílenou jízdou městem.”

    Ses do toho pytle jaksi hodil sám, zřejmě jsi nečetl tu druhou část věty.

  15. jana [ 2006-09-17 18:13 | link ]

    jo, hezkej clanek. je to divny, jak se ty zmrdi naserou, kdyz si o sobe neco prectou. prislovi o potrefeny huse funguje neuveritelne, coz?

  16. hasič [ 2006-12-29 18:47 | link ]

    jo. každemu takovy frajirek za volantem by mel jit jedou pozbirat nekoho podobneho do pytle. Spolujezdec v tom seatu byl stopar!

  17. Jurash666 [ 2007-05-10 20:12 | link ]

    Musim uznat, dobrej clanek… Rozpoutal hodne zajimavych emoci… Osobne muzu rict ze jo to urcite v lidech, jestli je nekdo magor a nevi kdy ma dost tak dobre mu tak, at se zabije, ale je skoda kdyz pri tom zarvou nevinni lide… Mam sice ridicak relativne kratce,cca 4.roky, nemam super nadupane auto, nemam 200kw, ale neco “malo” uz sem pojezdil… ale pokazde me “dostane”, kdyz me mlady “sopel” predjizdi v audine, ve 130km/h pres plnou caru, v ruce telefon a jeste se rozciluje ze sem ho nepustil, protoze jsem si ho proste nevsimnul kdyz jel jak prase, tim mam namysli 160 km/h né-li vice… Lidi by se meli zamyslet, kde je ta pomyslna hranice… Proto je treba ukazovat fotky podobneho typu tem co pri jizde nepremysli… Taky mi to parkrat malem nevyslo (diky bohu sem to pokazde zvladl) a je mozne ze jednou to nevyjde, ale aspon doufam, ze v tom aute budu sam a nikoho nezabiju nebo mu jinak neublizim!
    Mejte se!

  18. Nezapomenu [ 2007-09-21 21:27 | link ]

    Souhlasím s Janou. Vždycky se naserou jen ty kteří opravdu jezdí jako hovada. Měla jsem velice dobrou kamarádku se kterou jsem i rok a půl bydlela. Znala jsem i celou její rodinu. Měla sestru, rodiče rozvedení, maminka měla přítele. Když jsem si našla přítele tak jsme se nějaký čas neviděly. Jednoho dne mi volala její maminka s tím že je Lenka mrtvá. Měla autonehodu. Maminčin přítel, Lenka a její dvě kamarádky jely autem a osudným se jím stalo že narazili na mladýho blbečka, který se nemohl smířit s tím že ho předjely. Začal do nich z boku narážet až je vytlačil ze silnice. Jely 60sátkou ale osudným se jim stal strom. Tak nešťastně narazily že Lenka, maminčin přítel a její kamarádka zemřely. Na živu zůstala pouze její druhá kamarádka. řidič dostal dva roky a to se přiznal že to bylo v úmyslu. Chápete to? Zabil tři lidi(maldý lidi) a dostal dva roky?! Nejhorší na tom je že toho ani nelitoval. ale vůbec nejhorší je že vrahovy rodiče bydlí vedle maminky, která přišla o dceru a přítele a musí je každodeně výdat. Takže Drago5, Martine a ostatní stejného myšlení jděte se vysrat! Jste debilové! Lidské životy jsou přeci důležitější než abyste ukázaly světu jaký máte fára a jaký jste borci. Vono kdyby se to stalo Vaším rodičům, přítelkyním tak by jste změnily názor hned!

  19. neco vim [ 2008-03-05 08:03 | link ]

    jj stalo se to mezi ZR a Novym Mestem, tyhle mladici zavodili za kolik to ujedou od znacce ke znacce (cc 11km) nevim ale jestli primo v den nehody! Ridic jezdil porat jak hovado, tady predjizdel asi ve 120km/h popeláře-(zatacka je to celkem prehledna, pokud nejedete za velkym autem, ale i tak se tam 3 auta vedle sebe vejdou v pohode-siroka silnice) a najednou videl kamion tak to strhl prej do prava, nezvladl rizeni(ci tukl popelare) ty ho hodili do svodidel v pravo a ty pod kamion, nejsem zadnej zmrd ci tak neco, dopadlo to strasne, ale na druhou stranu budme radi, ze naproti nejela nejaka rodinka s detmi na vylet, i kdyz ridic kamionu se pry zhroutil…

Jméno
Email
http://
Zpráva
  Příkazy Textile