Přejděte na >> nový blog <<
Z důvodů těžké spravovatelnosti tento blog zavírám a bude sloužit již jen jako archiv článků.
Weblog   Foto galerie   Odkazy   Implementace katedrálního portálu   ZČU-FAV

Daniel Landa s Orlíkem na věčné časy

Daniel Landa s Orlíkem na věčné časy

2005-05-25 07:49 | 10610 x   Muzika

Na idnes.cz sem letmo zahlédl zmí?ku o článku o Danu Landovi a jeho řádu Ordo Lumen Templi. Jeho obsahem je pár současných věcí a také určitý soudobý názor na působení skupiny Orlík po revoluci. Zdá se mi to už jako celkem ohraná písnička, kritizovat bezhlavě tuhle kapelu.

Vzhledem k tomu, že Orlík patří do repertoáru mého WinAmpu či MediaMonkey hezkých pár let, znám velice dobře texty těchto písniček, a dost často se divím kritice. Je založena na tvrzení, že se jedná o rasismus, xenofobii a vůbec dalších podobných nekalých vychytávkách různých společností.

Texty jsou třeba tady a tak si každý může udělat svůj vlastní názor, ale já, snad krom songu Bílá liga, v nich nevidím žádný rasismus.

Většina písniček je zaměřena pronárodně, proti flákačům a nebo pro vohnouty (ty o hospodě).

Na příklad to, že v jedné z nich Landa kritizuje cikány, přece neznamená, že je to rasismus. Neznamená, že když má někdo jinou barvu pleti, musí notně dojít k tomu, že ho nebudeme mít jak postihnout, když dělá bordel. Všichni ví, co kdo dovede a tak nevidím žádný problém v tom, co se zpívalo. Ovšem otázkou druhou je ten fakt, že nevím, co se dělo na koncertech.

Tím vším chci ríct, že humbuk kolem Orlíku se dělal, dělá a bude dělat stále a zbytečně. Landa se nezměnil, zpívá o stejných problémech, pouze méně říznější formou a stravitelnější pro lidi. Teď už neukazuje prstem, kdo a co tu ničí a za co kdo může. Přešel do obecné roviny. Ti, kdo ho zbož?ují teď, a není jich rozhodně málo, a hlásí se stejně k celé jeho samostatné tvorbě jsou určitou měrou i fanoušci Orlíku, protože změna smyslu slov zůstala nezměněna.

Docela mě vadí kritika Orlíku, protože pro většinu lidí je tato kapela špatně zařazena tehdejšímy potížemi do špatné škatulky. Obecně se kritizuje všechno to, co někdo prohlásil za špatné. A to tu udělal před pár lety soud kapely. Možná není morálně správna, ale všechno se pomalu do puntíku spl?uje. Je to například vidět na na této ukázce textu (S.O.S.) - připomínám, že je to myšlenka z roku 1990 a žádný Usama, či další teroristé tu ještě známí nebyli.

Až nám vlítne do Evropy vlna Arabů,
to nám možná zkazí na dobro náladu.
Hráli si s náma, hráli, na slepou bábu.

A ve vlnách odporu, hnusu a závisti,
nadávaj nám lidi, že jsme rasisti.
Chcem jen slušně žít, slušně žít, jen upozornit.

...

A ve vlastní zemi k sobě bude jako cizí,
láska k vlastní na dobro zmizí.
Zapomenem země česká, že je domov náš.

  1. Mihal [ 2005-07-21 23:04 | link ]
    Můj názor na věc je téměř totožný. Jsem rád ,že to konečně bere někdo normálně! Ta nekonečná kritika mi už začínala vadit...
  2. Linda [ 2005-08-05 14:52 | link ]
    Konečně jsem zahlídla jeden dobrej názor od někoho jinýho než od lidí mě blízkých... Kritiky už bylo dost, ale bohužel asi ne málo. Pořád se najde hodně lidí, kterým tato hudba vadí. Ale jsou to i lidé, kteří nikdy neslyšeli jedinou písničku a svůj názor si utvořili jen kvůli tomu, že tato skupina patřila dříve k hnutí skinheads!!! Nikomu jeho názor neberu, ale ať si lidi konečně uvědomí, o čem Orlíci zpívali a pak jim třeba dojde, že to byla a je svatá pravda!!!
  3. Mike [ 2005-08-20 11:09 | link ]
    Linda, ale ta skupina nepatrila jenom driv do hnuti skinheads. Ona patrila do hnuti skinheads pres celou jeji existence. A muzou byt hrdi, na to co hrali.
  4. Sharp [ 2005-08-29 19:18 | link ]
    Nejvíc u lidí nesnášim předsudky… Nedávno jsem byl na chatě a tam jsem se bavil s holkou, která byla vyloženě zakoukaná do Nirvany. Nic proti, ale když se mě zeptala, co poslouchám já a zaslechla slovo Orlík, hned jsem viděl odpor a hnus v jejích očích. Pak na to začala ještě nadávat, jaký to jsou “náckové” atd. A já se jí po chvíli zeptal:”A slyšela’s někdy od Orlíků něco?” Odpověděla:Ne,proč? to ví přece každej…” Jak říkám-nejvíc na Skinheady nadávaj lidi, kteří ani nevědí, cojsou zač a maj je před očima jako Skinhead=Nácek. Toť vše…
  5. pavel [ 2005-09-10 09:28 | link ]
    hele lidi nemuzu nikde na netu najit oriki ke stazeni nemate je nekdo jestli jo tak mi nejaky pisne poslete na chatltee@seznam.cz
    a nebo jestli nic nemate tak mi stadsi wwwstranka
  6. Punx and skins!!! [ 2005-09-12 17:52 | link ]
    Jsem OiPunk a slysel jsem pisnicky z koncertu, kde jsou jasny projevy rasismu. I Orlici jsou podle me ovlivneny spatnou formou skinheadstvi a je v nich velka davka etnocentrismu. Nic proti vlastenectvi, ale proti nacionalistum jo. SHARP forever!
  7. SimsonCZ [ 2005-10-02 22:56 | link ]
    zaznelo te dost dobrych myslenek ale neco tu nebylo receno. Ja texty Orliku a Landy chapu jako upozorneni…a kdyz uz tak poradne. Chapu ze nekomu nesedi co zpiva, ale zpiva JEN pravdu. neslysel jsem od nej jedinou spatnou myslenku. a reakce na Sharpa:ja tam nevidim moc rasismu…kdes ho tam vzal ? Ja tam vidim jen upozornujici veci ale ne rasismus. Oi Oi Oi !
  8. space.lemon [ 2005-11-16 19:59 | link ]
    Pokud někdo tvrdí, že v textech Orlíku není “moc rasismu”, tak je buď nechápe a nebo je to totální vymatlanec… :P No sorry…

    A ještě k těm náckům… Ano Orlík opravdu náckové nebyli, jenže dneska se slovo “nácek” (stejně jako “fašoun”) používá obecně pro všechny rasistické skinheady… Nakonec není se čemu divit, protože dneska většina z nich nácci opravdu jsou…
  9. sup_tam_s_nim [ 2005-11-20 00:35 | link ]
    Lidi ja jsem Orlíkama odkojenej…to že je každej přisuzuje k rasistum…to je stará pisnička…o tom že texty nejsou rasisticky to můžem jen polemizovat….ja osobně cikany nemam rad, bo vim co jsou zač a co uměj…. řekneš křivý slovo a je jich kolem tebe 10…pak je okřikneš nechte mě byt a najednou začnou řvat nee moooore podivej na něho ta bílá sviněee..ale to že řvou to z jejich starny není rasismus….no ať si říká kdo chce co chce…KAŽDEJ Z N?S JE V J?DRU RASISTA…..a to i ten nejvíc ulízanej sráč co říká ne!! já nikdy!! .... no tak dobře ty nikdy…tak se projdi matiční ulici s kufříkem..kolem pulnoci a dej jim svoje “srdíčko” na dlanijako projev úcty a soucítění :-))))))))))))))) uvidíme jak se k tobě zachovají ...
    Jo věc jiná je to že skini sou dnes přirovnáváni hned k rasistum …dřív skinheads kteří vznikli v Anglii na konci 70. let bojovali proti přistehovalcum kteří jim brali praci, ale dnes…jsou bohužel spojovani s těma nackama..a vubec jim to nevadi …bo jsou…ale já bych jim dal ..ať si přečtou Mein Kamf …Adolfovi myšlenky …že slovani rasa podlidí nečistí :-))) a hned by se ti sračí probrali…že si hrajou na někoho kdo nejsou.
    Vím že si tohle stejně nikdo nebude čist…ale stejně to sem píšu :-)) Nakonec… jak doufam všichni češi jste a jsme vlastenci..pokud tedy nejde do tuhyho a jako narod se zase neposerem …Když zpíváte hymnu….a držíte se za srdce…tak pociťujete hrdost..a to samy si myslím že pociťuje Landa když zpívá svoje texty..a ty jsou o životě a jeho pocitech…. tak si VY KRITICI alba Orlik strčte svoje rady DO PRDELE….a pozdravujte pocestný ....
  10. super orlik [ 2005-11-24 15:42 | link ]
    Souhlasím s tebou.ORLIK !!!!!!!!!
  11. space.lemon [ 2005-11-27 15:06 | link ]
    4 sup_tam_s_nim: Je mi tě líto, stejně jako všech lidí, kteří se nestydí, že jsou rasisti… :( Jak můžeš vědět, že neodsoudíš zrovna cigána, co je slušnější než většina Čechů? Nebo sluštější než ty? He? A o tom je rasismus, ty to děláš, tobě je jedno, jaký ten cigán je, pro tebe je prostě přičmoudlý a f*ck off! A chceš snad tvrdit, že Češi nekradou? Proč jsou v Rakousku nápisy: “Cesi nekrast tady!”? :P A pokud se považuješ za takového vlastence, tak by tě mělo víc srát, jak se chovaj Češi a ne cigáni!

    btw. jsi naprosto neinformovaný, protože první skini nebojovali proti přistěhovalcům, PRVNÍ SKINI BYLI P?ISTĚHOVALCI!!! Samozřejmě byli to “negři” z Jamajky, kteří přinesli do Anglie rudeboy image a ska&reggae… No a Angláni to po nich převzali, nejdřív bylo vše OK, koexistovali spolu, ale když se toho chytlo pár kreténů, tak bylo všechno v p*či a rasistickej hnus se začal šířit světem :P Však i dneska je ještě dost OPRAVDOVÝCH SKINHEADŮ, kteří nejsou rasisti. :)
  12. Peťula [ 2005-11-30 13:54 | link ]
    Klobouk dolů za to co si napsal, to by měl někdo ocenit.. Naprosto s tebou ve všem souhlasim, a kdo ne, tak by si to měl v hlavě pořádně přebrat a vzpamatovat se,protože tenhle stát je už prostě takovej, a lidi taky, a nebudem si tady rozhodně hrát na někoho, kdo si rozumí s cikánama, nikdy to tak nebylo a nebude. Ať se to někomu líbí nebo ne, jsou to paraziti… Pryč s nima.
  13. kouba [ 2005-11-30 22:12 | link ]
    orlík je nejlepší skupina kterou jsem kdy slyšel.Nejsou to nácci jsou to vlastenci a mezi tím je dost velkej rozdíl.
  14. space.lemon [ 2005-12-06 21:49 | link ]
    2 kouba: tak to si asi moc skupin neslyšel! :-))))))))

    Jinak máš to špatně... Orlík nebyli vlastenci, ale rasisti a mezi tím je dost velkej rozdíl :P
  15. lajka69 [ 2005-12-07 08:08 | link ]
    ja nevim jak ostatní ale ja osobně stímto textem v celku musim souhlasit.dan se snaží jenom ukázat na problémovost která tu je.jenom to dával v dřívější době rázněji znát.a tim že je slavný to každý do nekonečna rozpatlává.
  16. Martin [ 2005-12-07 08:56 | link ]
    [15] Souhlas – ted dava najevo to same, akorat jinym a mene problemovym zpusobem, resp. aby s tim nemeli nekteri zastanci lidskych prav problemy.
  17. Nema [ 2005-12-11 13:52 | link ]
    Orlici a Landa byli i jsou dobra skupina.nezpivaj nejen o skinheadech ale i problemech,ktera nas buzerovala a buzerovat bude stale a furt
  18. Drobak [ 2005-12-11 18:51 | link ]
    Dan je dost dobrej spěvak a vi o cem spiva nekdo si mysli jakej to je rasista ale on rasista neni je to vlastenec v jednom ma pravdu cikani jsou spatny
  19. Martin [ 2005-12-12 08:38 | link ]
    Bacha na pravopisné chyby :-) Zpěvak se píše se ´z´. :-)
  20. Michal [ 2005-12-15 12:05 | link ]
    Nevydím v Orlíku žádný problém. IKdyž některé songy mají malý rasistický podtext, jedině hudbou se v době bolševiků dal vyjádřit svůj názor a to taky Orlík udělal
  21. kouba [ 2005-12-19 11:08 | link ]
    orlík nebyli rasisti.měl by ses trochu víc zamyslet u těch písniček když chceš o něčem diskutovat Space lemone!!
  22. mirek [ 2006-01-04 14:26 | link ]
    naprosto souhlasim s sti m co napsal sup_tam_s_nim.a ty zasraný krytyci at jdou do prdele!!
  23. dolik [ 2006-01-07 23:01 | link ]
    já mám na tuto věc stejný názor a taky my vadí že se orlíci rozpadli ale důležitý je že landa dál zpívá
  24. kouba [ 2006-01-09 18:53 | link ]
    musím s tebou souhlasit doliku aji mirku.konečně někdo po dlouhé době.
  25. Jarmila [ 2006-01-12 10:08 | link ]
    Nevím jestli je to nějaký problem, říct to, co si zrovna myslíme!!! Ať si každý říká co chce, ale měl pravdu, když to všechno psal. S textama Orlíku i Landy pozdějc souhlasím. A když už se od toho distancoval a omluvil se tak co.
  26. Roman [ 2006-01-14 18:26 | link ]
    Hele jak sem cetl ze Skinheads jsou nejaci skurveni NACI tak to je velkej omyl,a dost me serou ty keci ze Orlik bili naci,kdo tohel rika tak at de do prdele a precte si o tom literaturu ktera to visvetli a ne hned rikat co slisel zarohem.Orlik naspival pisnicku Fashos ktera to uplne krasne vistihuje ze naci nebili.Nemel by nekdo nejaky zaznamy z koncertu Orliku,pokud jo tak moc dik za poslani.A neplete si NACKA se SKINEM!!!!!!!!!!!!!!
  27. volfino [ 2006-03-16 09:56 | link ]
    prostě špatnou pověst kazí ty rasistycký xenofobní prasata co maj i ve spánku zvednutou pravici. ale jsem rád že těch co vědí co jsou praví skinheads je čím dál víc Oi!
  28. lukas [ 2006-03-21 11:40 | link ]

    Dneska každej debílek řekne nácku, ale neví, co si pod tím doopravdy ředstavit, oni berou každého, kdo řekne, že je vlastenec jako “nácka”! Jsou to dementi, Landa a Orlík byli rasisti, ale byli to hlavně vlastenci a češi, kteří viděli jako každý, jak to zde chodí... a nebáli se to říct nahlas. Kdo si myslí a říká, že Landa a Orlík jsou fašisti a fašistická skupina, jsou vypatlaný dementi a zasraný zmrdi!!!

  29. volfino [ 2006-04-03 21:30 | link ]

    orlíci zpívali o cikánech a to proto že to je tady problém a přeci skinhead se nemá bát říct svůj názor na problém protestovat proti vysávání Čech od lidí kteří nikdy nepomohly a nikdy nepomůžou zemi ve který žijou…...možná snad ve statistice v počtu obyvatel.

  30. Martin [ 2006-04-05 19:44 | link ]

    Pokud někdo poslouchá písničky od Daniela
    Landy ať je to ORLÍK nebo jiné desky tak se musí do té hudby zaposlouchat aby pochopil o čem se tam spívá to je můj názor a vždycky
    bude a nikdo mi to nevyvrátí.

  31. volfino [ 2006-04-07 22:16 | link ]

    jo jo je to o tom se do toho zaposlouchat i víckrát za sebou a přemýšlet o tom skinheads je hlavně o názoru a to oni měli dobrej mohla by být aspon nějaká revajvl skupina

  32. ty vole [ 2006-04-23 02:12 | link ]

    Landa je dobrej ale méli by jste slyšet texty co zpíval s orlikem při zkouškach ve sklepě to by ste čučeli

  33. PetrHubner [ 2006-07-03 20:59 | link ]

    Nic ve zlim proti turistům
    když se sem chtěj podívat
    jenže není možný tady žít a taky pracovat
    co to bylo za ránu,
    kdo nám to sem z palmy spad
    černý oči, černý tělo to není můj kamarád.

    Bílá liga, bílá síla
    bílá liga, bílá síla
    bílá liga je bílá bílá
    vyčisti si boty, přijde tvoje síla
    bílá síla mě zaslepila, černou duši mi
    vybělila.

    Morálku maj jinou
    vychování taky
    jak my nikdy nebudou
    nevěř na zázraky
    a za křivý slovo to tě nožem pobodaj
    tak proč nám sem zabijáky posílaj.

    Bílá liga, bílá síla
    bílá liga, bílá síla
    bílá liga je bílá bílá
    vyčisti si boty, přijde tvoje síla
    bílá síla mě zaslepila, černou duši mi
    vybělila.

    Morálku maj jinou
    vychování taky
    jak my nikdy nebudou
    nevěř na zázraky
    a za křivý slovo to tě nožem pobodaj
    tak proč nám sem zabijáky posílaj.

    Bílá liga, bílá síla
    bílá liga, bílá síla
    bílá liga je bílá bílá
    vyčisti si boty, přijde tvoje síla
    bílá síla mě zaslepila, černou duši mi vybělila.

    _____________________________________________________________________________
    http://www.diskografie.cz
    info@diskografie.cz

  34. Dolli [ 2006-08-20 21:57 | link ]

    Musím jedině plně souhlasit s autorem, protože to není nic jiného než čistá pravda. Já sám poslouchám Orlíky až od jednoho koncertu Orlík revival a musím uznat, že situace, co já pamatuji, se změnila jen v jednom: že je víc cikánů. Což znamená víc flákačů a větší zátěž pro lidi poctivě pracující. A je paradoxem, že cikánů přibývá a kapel hlásající bílou osvětu ubývá. Ale vše se jednou v dobré obrátí a my budem zas bílý stát jako za Hitlera. I když to byl grázl nejvyššího kalibru, jednu věc udělal dobře …

  35. Jára [ 2006-08-30 17:12 | link ]

    souhlasím orlík je gut.Jen si zkuste jit po ulici a koukat se kolem sebe orlík věděli co příjde to když koukáte na ulici je humus jen bezvýznamnej bordel a smetí bál bych se svoje dítě do toho pustit vet Hitler byl hajzl ale pravda je že cikáni do plynu

  36. Hando a Chupa [ 2006-09-29 15:32 | link ]

    Orlík je fakt super skupina, která mnohým lidem ukázala pravdu.A ti kdo říkají, že jsou zasraný nácci, tak ať se proberou.Mají asi nasazeny ,,růžové brýle’’.
    A pro space.lemon: Všichni nácci nejsou. Spíše většina.A jestli nesouhlasíš, napiš mi na mail. KAPIŠTO???

  37. anonym [ 2006-12-26 11:50 | link ]

    www.orlikrevival.wz.cz

  38. Pavel82 [ 2007-02-01 19:45 | link ]

    Ano jsem rasista, když jdu v noci po ulici a vidím skupinu cikánu, tak jsem obezřetnější než když vidím skupinu “bílých”. Stydím se, protože podléhám ubohé statistice, kterou dělali asi taky rasisti, když tvrdí že většina cikánů nedělá. Jak si můžou dovolit lidi členit na cikány a ostatní??

  39. Lukas [ 2007-05-11 16:34 | link ]

    Landa je dobrej chlap kterej tady konecne zpival o spine tohoto statu tak by to melo bejt

  40. ja [ 2007-06-09 12:24 | link ]

    ty kretene komu to cpes ze fasisti sou hnusove ty sii jenom debil kterej nevi kdo byli fasisti

  41. Týna š [ 2007-06-24 18:29 | link ]

    Velmi rada posloucham jeho pisne nikdo jiny na nej nema je to frajer!!!!

  42. Víťa [ 2007-09-12 16:01 | link ]

    Orlík – skupina lidí,kteří se nebáli vyslovit svůj názor na situaci,která tu byla a co hůř,která se stupňuje.Samej cigán a přistěhovalec. Ano jsem rasista,nebojím se to říct.Kdyby nás bylo VÍC. Čechy ČECHŮM.BÍLEJ NÁROD.

  43. voko [ 2007-09-13 21:43 | link ]

    O R L I K F O R E V E R ! ! !

  44. sk8 [ 2007-09-16 11:05 | link ]

    seš debil de viět že filmům moc nerozumíš

  45. Peta [ 2007-09-19 15:08 | link ]

    lANDA VEDE JE NEJLEPČÍ A KDO SI MYSLÍ NĚCO JINÉHO JE VYPATLANEJ DEBIL!!!!!!!!!!§

  46. daniel [ 2007-10-20 12:10 | link ]

    orlik a landa jsou nejlepci

  47. lulu8392 [ 2007-11-05 11:11 | link ]

    Počuvam Landovu hudbu už dost dlho a myslím si že na jeho hudbe nieje nič zle…Jeho slova maju zmysel a dufam že nikdy neskonči spievat a dufam že svoju hudbu a slov si bude vždy presadzovat…Som s nim za jedno

  48. marek [ 2008-04-02 14:47 | link ]

    Určitě, vždyť hudební a textová stánka orlíků se mi zdá na dost vysoké úrovni a i po dvaceti letech se to dobře poslouchá a zpívá. Akorát si myslím, že to ještě lidé nechtějí ocenit, ale časem budou chtít až tady bude černo, ale nejsou to jenom cikáni, kdo tu dělá bordel, parchanti jsou i bílí blbečci s módou hip hop a podobně, z těch se mi chce blejt.

  49. marek [ 2008-04-02 14:51 | link ]

    Ještě bych chtěl podotknout, že poslední dobou Landova hudba stojí za hovno, poslední dobrý album bylo neofolk, následující alba jsou trapná. Za Neofolk smekám klobouk Hagen a Landa jsou bozi

  50. Lukáš [ 2008-04-06 11:30 | link ]

    orlíci jsou nejlepčí!!!

Jméno
Email
http://
Zpráva
  Příkazy Textile