Přejděte na >> nový blog <<
Z důvodů těžké spravovatelnosti tento blog zavírám a bude sloužit již jen jako archiv článků.
Weblog   Foto galerie   Odkazy   Implementace katedrálního portálu   ZČU-FAV

Kvalifikace na akademické mistrovství ČR v florbale: ČB - Plze? 7:2

Kvalifikace na akademické mistrovství ČR v florbale: ČB - Plze? 7:2

2005-04-14 12:22 | 1915 x   Florbal

Ve středu 13.dubna 2005 od 11:00 jsme absolvovali tradiční meziuniverzitní zápas mezi Jihočeskou univerzitou v Českých Budějovicích a Západočeskou univerzitou v Plzni. Již z nadpisu článku je jasný výsledek, kterému se budu v textu věnovat jen sporadicky, raději bych jeho podstatnější část věnoval věcem, které ovlivnili střetnutí daleko více, než samotná hra. Pár fotek je tady.

Českobudějovický tým zvládl celkově lépe nástrahy tohoto zápasu, který si  sami uspořádali ve své hale a sami si dosadili dvojici rozhodčích. Celkový výsledek značně neodpovídá hře, která byla první třetinu zcela vyrovnaná. Jenže budějovičtí dokázali vstřelit jednu branku a do jejího závěru stihli přidat ještě jednu velice šťastnou. Naopak Plze? v několika hodně slibných šancích nedokázala prostřelit slušného gólmana, který byl většinu zápasu trefován. Tento průběh byl dále kopírován po celý zápas. Štěstí v koncovce domácích a smůla na straně hostí. Vyjímkou byla snad jen malá část třetiny druhé, ve které díky vyloučení dokázali Budějovice zatlačit soupeře a vytvořit si trošku souvislý tlak.

Celý zápas byl nepohledný, protkaný neuvěřitelným množství neodpískaných faulů, žádný z týmů nedokázal za celý zápas předvést jednu hezkou kombinační akci. Společným faktorem, který dokázal z potencionálně dobrého a technického florbalu udělat příšernou břečku, která se nevidí ani v neregistrované lize, byli rozhodčí a hala.

Rozhodčí

Hlavní faktorem, který zkazil celé utkání byli dva hoši, kteří vzali do úst píšťalku a pravidla zřejmě četl Franta s Lojzou f hospodě u budvárku den předem. Dovolím si konstatovat, že zápas byl jejich zásahem hrubě ovlivněn a minimálně první třetina byla pískána zcela jasně pouze pro domácí. Což je pochopitelné, když se jednalo o místní hráče.

Příklad jejich počinu z první třetiny:

Domácí golman vyhazuje a trefuje neaktivně bránícího hráče hostí ve vzdálenosti dva metry. Ten je vyloučen, za nedodržení vzdálenosti. Přitom pravidla hovoří pro rozehrání volného úderu. Splést se může každý. Za několik minut je totožná situace na druhé straně. Rozehrávka volného úderu hostí, pár metrů od vlastní branky. Domácí útočník zaklekne, je ihned trefen a rozhodčí mlčí. Na dotaz, proč neudělil dvě minuty (všichni hráči domácích hrají 3tí až 5tou ligu – pozn. autora) cituji: "přece je nevyloučím, když oni (domácí) neznají pravidla".

Výše uvedená fraška se děla v podstatě první půlku zápasu. Rozhodčí nepískali vůbec žádné fauly, ať už hokejkou nebo tělem. Počínali si absolutně amatérsky, proto byla hra naprosto příšerná osekávačka. Většina hry do těla naopak být pískána měla, nemalá část zákroků tělem byla za dvě minuty, jeden nebo dva v utkání na pět minut. Ani v jednom případě nebyl udělen jakýkoliv trest. Za celých 60 minut trefil míček u mantinelu stojící rozhodčí asi 15x, většinou to pomohlo domácím. Pochopitelně odraz mohli sudí těžko ovlitvnit, ale je to spíše důkaz toho, že neměli na hřišti vůbec co dělat. Na můj dotaz, proč nestojí alespo? za mantinelem po dlouhém rozmýšlení sudí odvětil, že je přeci vole součástí hry,ne?

Od výše uvedeného stylu hry opustili rozhodčí v té chvíli, kdy při posledním výroku a vyloučení byli obsypáni celou lavičkou Plzně a vše směřovalo k tomu, že po svých z haly neodejdou. Paradoxem je ten fakt, že se je nepokoušel nikdo z domácích hráčů bránit. Nakonec se oba dva sudí rozhodli pískat alespo? trošku rovinu, což vzhledem ke skóre zápasu nebyl pro domácí žádný problém.

Kaplická hala

Tím druhým faktorem, který hrál do not domácícm byla hala v Kaplicích. Nevím, proč se vždy kvalifikace hraje v tomto objektu. Hřiště nebylo regulerní. Mantinely byly hned vedle stěny a povinná mezera, kvůli bezpečnosti hráčů, dodržena nebyla. Rozměr hriště podle mě nespl?oval ani nejmenší povolený rozměr a tak pokud se tam hraje liga, musí mít zřejmě udělenou nějakou vyjímku. S tímto pidihrištem se domácí srovnali velice dobře, protože jsou něj zvyklí. Pochopitelně to byl pro ně veliký plus. Hra se v důsledku hřiště zdegradovala na systém hokeje a jeho trapného nahazování do třetiny. Je to pochopitelné, protože na tomto hřišti nemohla být v důsledku jeho velikosti žádná kombinace a v důsledku rozhodčích přišel každý hráč během zlomku času vždy o míček a to po osekání pochopitelně bez faulu. S těží se na to dalo koukat.

Jaký je smysl této kvalifikace?

Závěrem bych se rád zmínil o smyslu celé kvalifikace. Bohužel mi stále uniká. Vše funguje třetím rokem tak, že českobudějovičtí uspořádají jeden zápas, na malém hřišti, které znají a které jim vyhovuje. Dále nominují dva vlastní hochy, kteří to odpískají. O nějaké regulérnosti či objektivitě nemůže být ani řeč. A tím je vše vyřešeno. Do hlavy mi přichází myšlenka o kravách (nás)navedených na porážku. Nějaká odveta, hraná systémem fotbalových pohárů, či něco podobného tu není a nikdy nebude. Přitom nechápu, proč se vždy putuje do Budějovic a proč zařizují všechno oni. Dále by mě zajímalo, kdo vůbec tento průběh kvalifikace vymýšlí, kde jsou nějaká pravidla a vůbec kdo to kontroluje? Evidentně nikdo.

Za stávajících podmínek snad nemá ani cenu marnit univerzitní peníze a čas hráčů pro tuhle šaškárnu.

Dodatek

Nerad bych, aby článek vyzněl, že loosertým Budějovic porazil hvězdný tým z Plzně díky rozhodčímu a hřišti. Jak jsem napsal výš, ČB působili trošku lepším dojmem. Bohužel nám nebylo dost dobře umožněno něco předvést a poprat se pořádně o výsledek. Těžko lze hrát florbal, pokud se musíte od začátku soustředit víc na rozhodčího než na hru. Tenhle sport hrajeme pro zábavu a proto, že nás baví. Ze včerejšího zápasu nemohl mít prospěch nikdo včetně desetiletých dětí, které zápas sledovaly v hledišti. A to je podle mě škoda.

  1. [ 2005-04-19 11:54 | link ]
    Několik upřes?ujících informací: S průběhem utkání a mizerným výkonem rozhodčích plně souhlasím, ale není z čeho brát. Jen tito dva rozhodčí si udělali volno a byli schopni se zúčastnit kvalifikačního utkání. Jinak oba licence C (pravidelné pískání v 1.Jč lize mužů), nevidím důvod, proč by měli družstvu Jihočeské univerzity něco jako připískávat (většinu hráčů viděli rozhodčí poprvé v životě). Byl bych velice rád kdyby byla kvalifikace sehrána v jiném prostředí a za účasti opravdu kvalitních rozhodčích, ale celá věc naráží na otázku financí (z výhod představitele kaplického FBC zajištuji bezplatné zapůjčení mantinelů bez jakékoli jejich dopravy do místa kvalifikace např. v ČB nejsou žádné mantinely a hala v přijatelné cenové relaci). Kaplická hala při ZŠ Školní je schválená k utkáním celostátních soutěží viz. družstva v FBC - 3. liga mužů, 2. liga juniorů + nejvyšší regionální soutěže. Jako změnu do budoucna navrhuji sehrání kvalifikace na plze?ském hřišti za účasti nestranných rozhodčích nebo přesunout oba týmy na kvalifikaci do Prahy, kde by byl postup na Akademické mistrovství bez šance úplně. Za celý tým JČU prohlašuji, že do Plzně přijedeme velice rádi. Michal Morong (vedoucí týmu JČU)
  2. [ 2005-04-19 12:59 | link ]

    Bohuzel nemohu souhlasit s nestranosti rozhodcich. To co predvedli v prvni pulce zapasu bylo proste proti nam a kdo to videl, tak si sam musel rict, ze to nestranne teda rozhodne neni. Na druhou stranu verim, ze tito dva rozhodci piskaji klidne pravidelne ligu, s podobnou tragedii (jinych sudich) jsem se setkal o vikendu v lize a zustaval mi rozum nad jejich vykonem stat.

    K te hale: spis me na vsem mrzi, ze nedoslo k nejake dohode, resp. v Plzni by se to slo poradat v hale poradnych rozmeru. Skola by nam na ty 2 hodiny rozhodne halu pujcila a mantinely se pujcuji u nas v Rokycanech za tisicovku. Mozna by to slo zdarma, kazdopadne cena listku pro vsechny hrace do CB je asi 3x vetsi, proto v tom nevidim problem. Na druhou stranu chapu, ze Vam hala vyhovuje, protoze v ni umite hrat. My ne, ale je to samozrejme nas problem.

  3. [ 2005-04-19 13:27 | link ]
    1.hala-mala,ale vyhovujici.Ze tym JCU na ni byl zvykly?No,z Kaplice byl tusim jeden hrac a hraci Stiru CB v ni par zapasu sehralo.Ale ostatni v ni hrali poprve,mozna podruhe-hraci se snazili sehrat v hale Univerzity v CB.Ted najednou placete,ze u Vas by to slo v lepsi hale a apod.To je hezke panove,ale zaridte to!(Moznost jiste byla...)My se Vas nebojime ani ve Vasi hale a jiste radi by jsme obetovali veskere zarizovani s touto kvalifikaci souvisejici a jen si koupili jizdenku na vlak a dorazili do Plzne. 2.rozhodci-bida.Ale opet jste mohl projevit nejakou aktivitu treba vy... Piskali spatne,souhlasim,ale myslim si,ze to rozhodne nebylo s umyslem postrcit do hlavni souteze Akademickych her tym JCU,za to nam to nestoji,neni to MS... 3.vykon.Samozrejme nemohu hodnotit Vase kvality,ale cekal jsem o d Vas vic,to uznavam.Misto toho jste se jen hadali a absolutne nesoustredili na hru,takze spis tady bych hledal kamen urazu.Ze ve Vasi hre byly fauly,o tom nemusim ani mluvit(z meho pohledu hlavne hra vysokou holi a hra u mantinelu-to neni hokej ci hokejbal). Uz se tesim na sprsku Vasi nevole,ale kazdy ma jiny nazor. slušný gólman, který byl většinu zápasu trefován
  4. [ 2005-04-20 12:42 | link ]

    Zdravím všechny příznivce florbalu. Tak asi jako první bych chtěl reagovat na ten komentář o těch rozhodčích. A začal bych asi takhle "to si děláš prdel s těma rozhodčíma!"Jestli tihle rozhodčí pískají s nějakou lincencí tak se ani nedivím, že jihočeská unie je na tom s florbalem jak je. Myslím že si můžu dovolit hodnotit rozhodčí jelikož mám sám licenci B a pískám 2. ligu mužů a 1. ligu žen a níže a nějakej ten pátek pískám. Uplná nezlalost základních pravidel těchto"rozhodčí"mě doslova zaráží a nejde mi namysl kde sebrali tolik odvahy jít pískat. Jediné co mě u nich potěšilo byla jejich sebekritika ale to raději neměli dělat, protože ještě podryli více svojí autoritu, kterou vůbec na hřišti neměli.

    Další věc:nedokážu pochopit jak tato "stodůlka" mohla být schválena na celostátní ligu. To asi páni na unie to dělají pořád stejně, a to tak že si jen předčtou a podepíšou.

    Ale musím přiznat, že mě zklamal náš výkon a opravdu sme nebyli hodni postoupit rozhodně neee v tu chvíli. Bylo by spravedlivější rozehrát více zápasů než jen jeden a to na hřištích obou družtev.

    Zdar František Pangerl #68

  5. [ 2005-04-20 19:55 | link ]

    Ja si myslim, ze rozhodli vykony golmanu. Ty rozhoci piskali hrozne.

    Milan CB

  6. [ 2005-04-20 21:30 | link ]
    Milý Františku, že by na tom byl západočeský region lépe? Nakonec i počet týmů v 3.lize-div.I opravdu plně dokazuje Tvá slova... Jinak Tvoje kvality uznavám takže jsem rád, že na příště budeme mít takovou personu v černém na hřišti (máš určitě v těch všech soutěžích, co pískáš, plno známých - nestranného kamaráda k sobě jistě najdeš). Dopl?ující info k hale - 36 x 18 splněno (dostatečný prostor za mantinely je největší bolest celé haly). Doufám, že všichni máme zájem na tom, aby se florbal rozvíjel v každém kousku republiky a to i v Kaplici (http://fbc-kaplice.hyperlink.cz) na mírně (nenazval bych to úplně) nevyhovujícím hřišti. Na výstavbě nové nebo úpravě dosavadní haly se časem jistě zapracuje... MM
  7. [ 2005-04-21 02:38 | link ]

    Milý Michale, myslím že rozdíl mezi jihočeskou a západočeskou unií je docela dost výrazný a to už od mládeže do které jsem měl možnost nahlédnout na srazu výběrů. A bohužel ti musím říct že nemůžeš srovnávat vaší divizi s I. divizí 3. ligy. Můžu s klidným pocitem říci že tým na posledním místě naší divize by v pohodě ve vaší divizi hrál 1. polovinu tabulky.

    Jako další věc jsou ti rozhodčí jo? Mám spoustu přátel po celé republice, kteří pískají i nevyšší ligy avůbec by mi nevadilo kdyby pískali zrovna náš zápas , protože vím na 100%, že jsou to na hřišti profesionálové a nedopustili by nějaké ovlivnění z jejich strany, takovým lidem se říká rozhodčí a nee těm panáčkům co tam běhali s píšťalkou v puse. Jelikož jsem sám rozhodčí a nemám rád diskuze ze strany hráčů, proto jsem se snažil i já nediskutovat s rozhodčíma ale moje emoce se neudrželi opravdu to nešlo.

    s pozdravem 

    F.P.

  8. [ 2005-04-21 13:29 | link ]
    Vite co by me zajimalo, kdo tady koho chce ospravedlnit, rozhodci piskali na hov... a konec proc se tim porad zabyvate. Hala ma vyhovujici rozmery 36x18 a jestli si to nebyl nikdo schopen z Plzne spocitat, tak at tu nevykrikuje, ze to bylo neregulerni a jestli neumi hrat na malem, ale regulernim hristi, tak je to jeho problem a mel by asi vic trenovat. Nevim proc tu nekdo pise, ze JCU je na hriste zvykla, kdyz na nem hrala vubec svuj druhy zapas a ani na nem netrenuje, vijma jednoho hrace a ten sam hru neovlivni. To jak na tom je ktera unie vsichni vime, ale nekdo si asi neuvedomuje, jak ktera unie ma podminky. Kdyz jsme uz u toho porovnavani divizi, tak tu rikat ze by posledni tym divize zapad, byl v polovine divize severjih, je uz uplna blbost, zajimalo by me podle ceho to porovnaval, myslim ze divize jsou vyrovnane. At se podiva kolik tymu z jake divize hraje druhou ligu a pak muze neco rict. S pozdravem vsech fandu florbalu Petr PS: pro zapadoceskou univerzitu, nebrecte nad rozlitym mlekem, zase nepostoupit zaboli a jestli vam vse tak vadilo tak jste si to meli zaridit doma a nebo lepe hrat.Snad pristi rok :)
Jméno
Email
http://
Zpráva
  Příkazy Textile